Reizen & vrije tijd

Travel | Antibes dag 3, een persoonlijke overwinning

8 mei 2018

Cap d'Antibes
In de vorige twee artikelen heb ik van alles verteld en laten zien over Antibes, het mooie kustplaatsje in Zuid-Frankrijk. In dit derde en laatste verslag van dit tripje wil ik een belevenis met je delen. Iets wat ik zeker kan aanraden om te doen als je in deze omgeving bent, want wat is Cap d’Antibes mooi! Maar, ik wil het vooral met je delen omdat het een persoonlijke overwinning was voor mij waarvan de tranen in mijn ogen sprongen ♥

Cap d'Antibes Cap d'Antibes Cap d'Antibes

Een hike langs de Cap d’Antibes

Als je naar deze mooie omgeving in Zuid-Frankrijk gaat en je hebt zin in een actiever dagje, dan kan ik je zeker aanraden om de wandeling/hike te maken die wij op de derde dag in Antibes hebben gemaakt. We begonnen met een lekker ontbijtje in het hotel en gingen op pad om te voet de mooiste (natuur)plekjes te ontdekken.

Onze wandeling begon om 09.30 uur in een zonnig Antibes met een temperatuur van zo’n 19 graden. De zon liet zich nog even niet zien en er was wat regen voorspeld, dus ik had mijn jas meegenomen ‘voor het geval dat’ maar deze bleek de hele dag overbodig te zijn. Al snel liet de zon zich meer en meer zien en werd het ook écht lekker buiten. Heel even bedacht ik me: als het maar niet te warm wordt voor de wandeling die we voor de boeg hebben, maar vanwege het heerlijke zeebriesje werd het geen moment te warm.

Na een wandeling langs de kust namen we een afslag het bos in voor een klim omhoog waar een prachtige vuurtoren zou staan. Het Garoupe plateau biedt trouwens meer dan dat, want wát een uitzicht heb je vanaf hier! Er is een kapelletje, een vuurtoren en vooral een mooi zicht over Antibes, de zee en de mooie baaien. Na een korte pauze en een genietmomentje gingen we verder op pad en namen we de Sentier de Tire-Poil route, langs prachtige villa’s naar beneden en langs de Cap d’Antibes.

Nadat we weer beneden waren was het toch echt tijd voor een drankje en we wandelden naar een luxe strandtent (Plage Keller) voor een heerlijke cappuccino en een welverdiende break. Maar ook om weer even wat energie op te doen aangezien onze hike nu pas echt zou gaan beginnen!

Cap d'Antibes Cap d'Antibes Cap d'Antibes

Sentier de Tire-Poil

Wil je deze kustwandeling gaan maken, bereid je dan voor op een wandeling van een paar uurtjes waarbij de hoogtes elkaar afwisselen door middel van een pad, rotsen en trappetjes. Zo hike je al kronkelend langs het zuidelijkste puntje van de kust waar je veel mooie vergezichten tegen zal komen. Goed schoeisel aantrekken, kleding in laagjes, een papieren kaart (weinig tot geen bereik in deze omgeving), zonbescherming en voldoende drinken mee zijn toch wel de tips om deze wandeling in de lente/zomer goed voorbereid te gaan maken.

Mocht je de route nu precies willen wandelen zoals wij gedaan hebben, dan kan je op bovenstaande kaart met de rode lijn onze weg volgen. Wij eindigen onze wandeling bij strandtent La Douce, Antibes voor een heerlijke uitgebreide lunch met onze voetjes in het zand. Ik koos voor een schaal vol heerlijke Italiaanse tapas en een grenadine limonade. Nou, dat ging er goed in kan ik je vertellen!

Cap d'Antibes

Persoonlijke overwinning

Ja, deze dag was een persoonlijke overwinning. Iets wat me pas te binnen schoot tijdens de lunch en waarbij de tranen in mijn ogen schoten. De stappenteller gaf aan het eind van de dag namelijk zo’n 19.000 stappen aan en na een beetje rekenen kwamen we uit op zo’n 15/16 kilometer die we afgelegd hadden. Iets wat ik een jaar eerder en zo’n kleine 60 kilo zwaarder toch echt niet met zoveel gemak en zonder pijn in mijn lijf had kunnen doen. Mijn operatie beheerst allang niet meer elke dag mijn leven, maar op zo’n moment schiet het me dan ineens te binnen. Wat heb ik mijzelf toch iets geweldigs hiermee ‘cadeau’ gedaan. Nee, het was absoluut niet gemakkelijk maar man, wat heeft het me toch veel opgeleverd! ♥

Lees ook:
het verslag van dag 1 in Antibes
het verslag van dag 2 in Antibes

Ben jij al eens in deze omgeving geweest? Spreekt het je aan eens te gaan bezoeken?

Liefs,
Desirée

* Deze reis werd aangeboden door Zoover. Heb je nog geen idee waar je volgende reis naartoe gaat, laat je dan ook zeker inspireren door de Zoover blog, vol leuke en praktische artikelen en reistips.

Reacties op dit artikel

• Avatar van Annelien
    Reply Annelien 8 mei 2018 at 17:18

Wat een prachtige hike! En qua operatie ook voor mij herkenbaar. Na lang zeuren 1,5 haar geleden toch geopereerd aan een ‘chronische’ afwijking in mijn heup. Elke dag had ik pijn. Ik vind de momentjes waarop ik halverwege een dag opeens bedenk dat ik iets eerder nooit gekund had het aller fijnst. Wat mogen wij onszelf dankbaar zijn voor het doorzettingsvermogen! Geniet er elke dag van!

Reply Desirée 8 mei 2018 at 18:22

Wat heerlijk om te horen dat ook jij nu zoveel meer kan genieten van alles wat je doet. Zo, zo, zó fijn!

• Avatar van chucky1012
    Reply chucky1012 8 mei 2018 at 16:14

Geweldig en zo trots!

Xoxo

Reply Desirée 8 mei 2018 at 16:22

Lief dat je zo meeleeft, dankjewel!

• Avatar van Bibian
    Reply Bibian 8 mei 2018 at 11:27

Mooi stuk! En herkenbaar. Je erg gegund!

Reply Desirée 8 mei 2018 at 16:22

Echt he, dat je op zo’n moment ook denkt ‘dat had ik jaaaaren eerder moeten doen’. Dankjewel!! :)

• Avatar van Jessica J.
    Reply Jessica J. 8 mei 2018 at 08:58

Ik ben zo blij voor je. En wat zie je er goed uit!

Laat je een reactie, mening of tip achter? :)

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.