Ben je geïnteresseerd in de wereld van de PR en online marketing? Ben je blogger, (online) journalist of wil je de richting van PR op? Dan heb ik vandaag enkele boekentips voor jullie die zeker interessant zijn om meer over deze onderwerpen te weten te komen en er direct bruikbare tips uit te halen om mee aan de slag te gaan. Kijk mee voor meer informatie over deze drie Voor Dummies boeken.
Internetmarketing voor dummies (€28,95) ISBN 9789043018685, 361 pagina’s
“Scoor hoog in Google en laat je kassa rinkelen. Dankzij internet is het mogelijk je marketingboodschap sneller, goedkoper en beter over te brengen dan ooit. Dit boek helpt je je vaardigheden als marketeer te vertalen naar de online wereld. Van het opstellen van een helder internetmarketingplan tot een goed begrip van SEO en slim gebruik van pay-per-click- en banneradvertenties. Verken de markt, vind je klant en haal ’m binnen. Bevat ook een lijst met woorden die je echt moet kennen. Dit boek is de sleutel tot je online succes!”
Dit boek neemt je in 19 hoofdstukken mee langs alles wat je moet weten over internetmarketing. Van een internetmarketingplan opstellen, je eerste stappen naar je aanwezigheid op internet, een succesvolle zakelijke website opzetten, bezoekers aan je binden, de geheimen van zoekmachines ontrafelen en online buzzmarketing tot aan online adverteren, juridische problemen voorkomen, de sleutels tot een blijvend succes op internet en tips om je website te promoten. Heb je een website, webwinkel, blog of online magazine, dan kan ik je dit boek zeker aanraden te gaan lezen (en ermee aan de slag te gaan natuurlijk!).
PR voor dummies, 2e editie (€20,95) ISBN 9789043022729, 273 pagina’s
“Hoe kom je bij journalisten onder de aandacht? Of beter nog: hoe zorg je ervoor dat jouw nieuws als een lopend vuurtje de ronde doet bij je doelgroep? Dit en veel meer lees je in de geheel vernieuwde tweede editie van PR voor Dummies. Je leert het perfecte persbericht schrijven, een pr-plan opstellen, succesvol interviews geven en effectief pr in te zetten via sociale media als Twitter, Facebook en LinkedIn. Ook krijg je talloze voorbeelden van – gelukte en mislukte – pr-voorbeelden uit de praktijk.”
Dit boek neemt je in 23 hoofdstukken mee langs alles wat je moet weten over PR. Van de timing van je PR, hoe je een succesvolle PR campagne opzet, hoe de pers je kan helpen, het opstellen van persberichten en sociale media (inclusief een strategie opzetten) tot aan geld verdienen met social media, een sociale website als PR-hoofdkwartier opzetten en een boel handige tips. Leuk als kijkje in de keuken vanuit de PR kant, maar er zitten ook voor mij als ‘online pers’ zeker handige tips in!
Social Media Marketing voor dummies (€28,95) ISBN 9789043023696, 282 pagina’s
“Je klanten buzzen al op social mediasites; doe daar je voordeel mee! Met social mediamarketing kun je per minuut informatie over je bedrijf verspreiden. Dit boek helpt je dichter bij je klanten te komen, of je nu een klein bedrijfje, een starter of een grote onderneming bent. Stel vast welke social mediasites je doelgroep het meest aanspreken, ontdek de nichecommunity’s, ontwikkel je eigen stem en meet je resultaten.”
Dit boek neemt je in 16 hoofdstukken mee langs alles wat je moet weten over social media marketing. Van wat sociale invloedmarketing betekent, hoe ‘dit wereldje’ in elkaar steekt, hoe je campagnes lanceert, je publiek en hun beïnvloeders bereikt op de belangrijkste sociale platforms en hoe je gebruik kan maken van online beïnvloeders tot aan een authentieke en betrokken adverteerder worden, te vermijden fouten en een boel handige tips. Ook dit boek kan ik weer echt aanraden als je enigszins interesse hebt in het onderwerp en/of zelf een website, webwinkel, blog of online magazine hebt.
De Voor Dummies boeken lezen allemaal erg prettig, zijn eenvoudig opgezet en de tekst is ondanks de vele nieuwe termen die erin voorbij komen niet te lastig om te begrijpen. Ik heb er zelf veel bruikbare tips uit gehaald om mee aan de slag te gaan en ik heb er weer een boel door geleerd over PR & online (social) marketing. De boeken van Voor Dummies zijn o.a. te bestellen bij Bol.com.
Reacties op dit artikel
Leuk artikel! Die dummies-categorie bevat vaak echt wel goede boeken. Goede manier om wat kennis op te doen over een onderwerp of een vakgebied waar je weinig vanaf wist (op vlakken waar je dus een ‘dummie’ bent). Kan zeker geen kwaad om deze boeken eens aan te schaffen om te kijken of het wat is…
Die Social Media Marketing voor dummies MOET ik hebben! Leuke tips!
Het is echt een heel handig boek, ik wens je alvast veel lees/leerplezier!
Lijkt me super handig!
Ik vind ze ook echt aan te raden als je serieus bezig bent met je website/blog (er geld mee verdient etc.). Fijn dat het trouwens langzaam aan beter gaat met je meis! X
Die boeken van …. Voor Dummies zijn sowieso leuk! Leuk dat je er zoveel hebt :-) Ja het gaat gelukkig al wat beter, 2013 wordt mijn jaar (hopelijk haha)! x
Lijkt me erg handig die boeken :) x
het boek over PR kan ik goed lezen voor mijn opleiding (:
Leuk artikel. Als ik een boekenbon krijg weet ik welk boek ik moet kopen ;) Fijne feestdagen en een fantastisch nieuwjaar wens ik je toe! Dat t maar een top jaar mag worden voor ons allemaal =D
Ik wens jou ook een geweldig mooie nieuw jaar vol mooie ontwikkelingen! X
Denk dat ik binnenkort maar eens even ga kijken! Ik heb nog zoveel te leren en dit lijkt me wel een leuke manier.
Ik zie die boeken vaak staan in de winkel maar heb altijd het gevoel dat het van die ‘niet nuttige’ boeken zijn. Misschien moet ik het toch eens proberen. Vooral de Internetmarketing versie spreekt me wel aan. Daar heb je altijd iets aan!
Ik denk dat heel veel mensen dat denken, terwijl het juist heel nuttige boeken zijn vol handige informatie en tips op een to-the-point manier geschreven.
Echt iets voor mij! Kan ik lezen en er van leren! ;-)