Maasmechelen Village staat in februari in het teken van de ‘(RED) is the new black’ campagne en slaat de handen ineen met (RED), een internationale liefdadigheidsorganisatie om bedrijven en consumenten te betrekken bij de strijd tegen aids. Deze campagne werd gelanceerd met een (RED) tote die is ontworpen door Helena Christensen. Op de tas is een door haar zelf gemaakte polaroidfoto te zien.
De tote bag is vanaf vandaag in gelimiteerde oplage verkrijgbaar bij o.a. Maasmechelen Village en kost €10,00 waarvan de gehele opbrengst wordt geschonken aan Global Fund. Daarnaast zijn verschillende producten in Maasmechelen Village voorzien van een speciaal prijsetiket. Voor elk verkocht item met zo’n etiket gaat er nog eens een €1,00 naar Global Fund.
Maasmechelen Village
Wat betreft stijlvol en luxueus outletshoppen is dit de top te noemen. Het ligt op ongeveer een uurtje rijden vanaf Brussel, Antwerpen, Keulen en Dusseldorf en op zo’n 20 minuutjes vanaf Maastricht. In de village zijn meer dan 100 outletboetiekjes te vinden op het gebied van mode en luxeartikelen voor in huis tegen 30-60% korting dan de aanbevolen winkelprijs. Je kan hier terecht voor merken zoals Versace, Hugo Boss, Desigual, Escada, G-Star, Marlies Dekkers, Karen Millen, Guess en Essentiel.
Om er een compleet dagje uit van te maken zijn er in Maasmechelen Village ook verschillende restaurantjes en cafés te vinden.
(RED)
(RED) werd in 2006 opgericht door Bono en Bobby Shriver om bedrijven en consumenten te betrekken bij de strijd tegen aids. (RED) gaat samenwerkingen aan met iconische merken als Apple, Starbucks, Nike, Converse en The Coca-Cola Company waarvan 50% van de winst op producten en diensten met het (RED)-label aan het Global Fund wordt geschonken. Tot op de dag van vandaag heeft (RED) meer dan $190 miljoen bij elkaar gebracht voor de strijd van het Global Fonds tegen aids, tuberculose en malaria. Hiervan wordt 100% van de fondsen gebruikt voor de daadwerkelijke acties, er worden geen werkingskosten afgetrokken. Zo zijn er door (RED) inmiddels meer dan 14 miljoen mensen geholpen in het kader van preventie, behandeling, tests op HIV en zorgverstrekking.
Ik krijg er in ieder geval spontaan zin van om een dagje naar Maasmechelen Village te gaan en zo’n tote bag aan te schaffen. Zo heb je èn een leuke tas voor jezelf (scheelt ook weer telkens plastic tasjes meenemen om je gekochte boodschapjes in te doen) èn steun je een goed doel. Ben jij wel eens in Maasmechelen Village geweest?
Reacties op dit artikel
Helaas voor mij ook veel te ver :( Maar de tas is wel echt top voor het goede doel!
Ook voor mij veeeeel te ver weg :(
xoxo
Echt een mooie tas, jammergenoeg is het niet naast de deur.
Ik zag gelukkig wel dat er nog meer mooie dingen in de red webshop staan. ;D
RED heeft inderdaad erg veel mooie en leuke samenwerkingen qua producten :)
Voor mij is het veel te ver weg….. mooie bag en voor een goed doel