Lifestyle Persoonlijk

Personal | Weight Watchers #4

28 augustus 2014

weight-watchers
De weken vliegen voorbij en tsjah, ik had het niet verwacht als ik zo naar mijn historie met diëten kijk en hoelang die vol te houden waren voor mij maar Weight Watchers bevalt me nog steeds helemaal prima. Ik heb er geen enkele moeite mee om binnen mijn puntenaantal te blijven en raak mijn extra weekpunten amper aan. Nouja, er was natuurlijk een verjaardag te vieren (ik werd 30) maar de schade van het weekend waarin ik het vierde zal pas in het volgende artikel zichtbaar zijn (hopefully not!). Vandaag hou ik jullie weer op de hoogte van mijn vorderingen en ervaring èn deel ik weer een lekker ww-proof recept.

Laat ik maar weer direct beginnen met de resultaten:

Week 1: -1,6kg
Week 2: -0,2kg
Week 3: -0,7kg
Week 4: -0,2kg
Week 5: -0,5kg
Week 6: -0,7kg
Week7: -0,3kg
Totaal: -4,2kg

Ik ben nu 6,5e week bezig en vind dit dus helemaal geen verkeerd resultaat. Zelfs in een week met etentjes buiten de deur, feestjes en onregelmatige eettijden gaat er alsnog wat van mijn gewicht af. Yes! Het lijkt erop dat ik het hele puntentellen en goed eten in mijn systeem begin te krijgen en dat voelt heel erg goed. Natuurlijk zou het veel sneller mogen gaan en lijkt 3 ons in een week niet zo heel erg veel, maar het gemiddelde van de afgelopen 2 weken is toch 5 ons per week en dat zou in een jaar tijd alweer 26 kilo gewichtsverlies maken. Who! Als ik het zo in het grote geheel zie dan is dat erg veel en ik weet uit eerdere lijnpogingen dat het op de langzame manier een heel stuk beter gaat. En het is erg gek om te beseffen dat ik nu bijna op het punt zit waarop ik kan zeggen dat ik op mijn hoogtepunt (DIEPTEPUNT!) zo’n 30 kilo meer woog dan ik nu weeg. Ik heb nog heel wat kilo’s te gaan tot ik op een gezond gewicht zit, maar wetende dat ik dit achter de rug heb geeft me zeker motivatie om door te gaan.

Het voldoende water drinken was mijn 1e doelstelling en dat is helemaal goed gekomen. Ik kom dagelijks aan voldoende vocht en merk dat ik me daar heel erg goed bij voel (en als voordeel lijkt mijn huid ook een stuk minder droog aan te voelen). Ondanks dat er van mijn 2e doelstelling – regelmatiger/meer bewegen/sporten – helaas niet veel terecht is gekomen vanwege de drukte zoals ik in dit artikel uitlegde, merk ik wel dat ik meer energie begin te krijgen en me fitter begin te voelen. Even de tanden op elkaar en meer tijd voor het bewegen zien te maken!

weight-watchers-recept-lunch-ontbijt
Vandaag deel ik graag dit supersimpele maar superlekkere en goed-vullende recept met jullie. Perfect als ontbijt of lunch!

Boterhammen met pindakaas, appeltjes en banaan (6 ProPoints per persoon)
– 2 sneetjes bruinbrood
– 1 eetlepel pindakaas
– 1/2 appel
– 1/2 banaan.

Besmeer de boterhammen met de pindakaas, leg op een besmeerde boterham partjes appel en banaan en sluit met een besmeerde boterham. Zo simpel, maar o zo lekker! Oh, wil je deze combi mee naar je werk nemen dan kan ik je aanraden het fruit met een beetje citroensap te besprenkelen om het bruin worden tegen te gaan. Het ‘recept’ is overal op internet te vinden, maar deze hoeveelheden en het aantal berekende punten komen uit het Gezond Gezin kookboek van WeightWatchers.

Doelstelling voor de komende periode: netjes doorgaan en vooral echt eens gaan beginnen met meer bewegen/sporten. I can do it! :)

Weight Watchers artikel #1
Weight Watchers artikel #2
Weight Watchers artikel #3

Enjoy your day!

> Volg jij mij al via Twitter, InstagramFacebook en/of Bloglovin’?

Disclaimer: ik heb van WeightWatchers een online abonnement gekregen om het programma te kunnen volgen en ervaren, maar verder is dit artikel niet gesponsord en deel ik mijn persoonlijke en oprechte ervaring en mening.

Reacties op dit artikel

  • Avatar van Roxanne
    Reply Roxanne 30 augustus 2014 at 00:04

    Goed bezig! Ik houd niet van banaan, maar alleen met appel zal het vast ook lekker zijn ;)

  • Avatar van saskia
    Reply saskia 28 augustus 2014 at 20:41

    knap hoor dat het zo goed gaat en dat je het vol houd!

  • Avatar van Linda
    Reply Linda 28 augustus 2014 at 20:35

    Wat doe je het goed! Fijn dat er iedere week wat gewicht af gaat, daar doe je het voor. Wat goed dat het water drinken nu ook beter gaat. Morgen ga ik die boterham met pindakaas en appel en banaan eten. Een boterham met banaan eet ik wel vaker, maar dit lijkt me nog lekkerder :-)
    Vind het knap dat je zo gemotiveerd en er steeds beter in word. Heel veel succes voor de komende tijd.

  • Avatar van Idhuna
    Reply Idhuna 28 augustus 2014 at 16:28

    Wauw, goed bezig!

  • Avatar van Donna Luisa
    Reply Donna Luisa 28 augustus 2014 at 14:49

    Goed bezig! Ik had nog nooit van de combinatie pindakaas met banaan en appel gehoord haha maar misschien is het zo verkeerd nog niet!

  • Avatar van Kiss & Make-up
    Reply Kiss & Make-up 28 augustus 2014 at 13:42

    Absoluut geen slecht resultaat, je bent goed bezig! Je klinkt ook echt gemotiveerd om vol te houden, da’s belangrijk.

  • Avatar van andrea
    Reply andrea 28 augustus 2014 at 12:56

    Super, je gezicht zag er op je Instagram foto ook een stuk smaller uit, dus het verschil is duidelijk zichtbaar, supergoed van je!

    • Avatar van Desirée
      Reply Desirée 28 augustus 2014 at 13:12

      Ik denk dat dat vooral komt door het kusmondje, maar bedankt ^^

  • Avatar van Mariska
    Reply Mariska 28 augustus 2014 at 11:58

    Goed bezig! :)

  • Avatar van Mama van Vesper
    Reply Mama van Vesper 28 augustus 2014 at 11:45

    amai, super goed bezig!

  • Avatar van Vlijtig Liesje
    Reply Vlijtig Liesje 28 augustus 2014 at 11:36

    Wat een leuk recept: banaan op brood! Daar zou ik zelf nooit opkomen. En het is nog gezond ook natuurlijk.

  • Avatar van Merin Veronique
    Reply Merin Veronique 28 augustus 2014 at 09:43

    Goed bezig! Haha pindakaas met banaan.. Ik ontmoette een paar maanden een Belg in de Ardennen die zijn broodjes met pindakaas en appel besmeurde. Ik verklaarde hem compleet voor gek, totdat ik het zelf proefde. Onverwachtse, lekkere combi.. dus wie weet geef ik dit ook een kans :).

  • Avatar van Jessica
    Reply Jessica 28 augustus 2014 at 09:11

    Wow! Goed bezig zeg! Ik vind voldoende water drinken iedere dag weer een uitdaging… Ik zet nu ’s ochtends een fles water op het aanrecht zodat ik er iedere keer naar moet kijken en denk ‘oh ja’.

  • Avatar van chucky1012
    Reply chucky1012 28 augustus 2014 at 06:05

    Je bent zo goed bezig met afvallen en wat fijn dat dat jij je nu heel goed voelt en een pluim voor jouw!
    Ik vindt dit een zeer goed art. en super leuk dat je hier ook soms recepten deelt met ons.
    Ga zo door…..

    Ik wens je een hele fijne dag Xoxo

  • Avatar van Stephanie
    Reply Stephanie 28 augustus 2014 at 02:20

    Wat goed zeg, knap dat je het zo goed vol houd!! En nu doorzetten :D je komt er wel!
    Thanks voor de ontbijt/lunch tip, heb altijd veel moeite iets te vinden wat goed vult & vrij gezond is.

Laat je een reactie, mening of tip achter? :)

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Meer in Lifestyle, Persoonlijk
optimel lang lekker 2 - Optimel Lang Lekker!
Optimel Lang Lekker!

Optimel Lang Lekker is  dezelfde vertrouwde Optimel met 0% vet en geen suiker, maar dan langer houdbaar. Verkrijgbaar in twee...

Sluiten