Eten & drinken Persoonlijk

Personal | Weight Watchers #6

26 september 2014

weight-watchers1
Deze Weight Watchers update is even wat later dan normaal, met als reden een erg drukke periode zowel privé als zakelijk waaronder veel afspraken, een persreis naar Noorwegen en het jaarlijkse familieweekend naar Center Parcs. Een drukke, maar leuke periode die zowel energie kost maar ook zeker weer energie geeft. Heerlijk om zo lekker met van alles bezig te kunnen zijn! Zo lekker, dat ik bijna zou vergeten dat ik met Weight Watchers bezig ben maar er is nog geen man overboord gelukkig. Vandaag hou ik jullie weer op de hoogte van de resultaten tot nu toe èn deel ik weer een lekker en gezond WW-proof recept.

Laat ik maar weer direct beginnen met de resultaten:

Week 1 t/m 4: -2,7kg
Week 5 t/m 8: -2kg
Week 9: -/+0,0kg
Week 10: +0,8kg
Week 11: -0,9kg
Totaal: -4,8kg

Tsjah, ik ben nu 10,5 weken bezig met mijn nieuwe levensstijl en ondanks dat een gemiddelde van zo’n 0,5kg per week helemaal niet verkeerd is, frustreert het me wel dat het niet sneller gaat en snap ik soms ook helemaal niks van mijn lijf. Zo ben ik in Noorwegen elke dag flink wat uurtjes aan de wandel en aan het hiken geweest en heb ik netjes gezond gegeten, kom ik thuis en geeft de weegschaal 8 ons meer aan dan de week ervoor. I do not get it! :( De week erna gewoon rustig aan de boel weer opgepakt en ik ben ineens 9 ons kwijt terwijl ik in die week amper extra bewogen heb. Pffff.. Maar goed, laat ik maar positief blijven en tegen mijzelf herhalen dat er over het geheel genomen in ieder geval kilo’s verdwijnen en dat langzaam aan afvallen beter is dan veel in één keer. (Al zou ik natuurlijk liegen als ik niet zou willen dat het wat vlotter zou gaan..)

weight-watchers-chicken-nuggets-met-dipsaus-recept
Recept | Chicken nuggets met dipsaus (4 personen, 10 ProPoints per persoon)
Ingrediënten: 30g bloem, peper, 1,5 koffielepel paprikapoeder, 2 eieren, 120g volkorencornflakes, 400g kipfilet, 1,5 eetlepel olie, 4 eetlepels lightmayonaise, 2 koffielepels chilisaus, 1 koffielepel citroensap en een halve koffielepel sojasaus.

Meng de bloem met peper en paprikapoeder, klop de eieren met een eetlepel water en verkruimel de cornflakes en doe elk in een apart bord. Snij de kip in reepjes en haal de reepjes door de bloem, klop ze af en haal ze door het ei en als laatste door de cornflakes en bak ze vervolgens in een pan goudbruin. Meng de mayonaise met de chilisaus, het citroensap en de sojasaus en klaar is je dip. Smakelijk eten!

Mijn doelstellingen voor de komende periode: voldoende water en thee drinken, gezonde keuzes maken en meer bewegen. Eigenlijk hetzelfde als hiervoor, maar ik heb het soms nodig het nog even tegen mijzelf te zeggen en als het zo zwart op wit voor duizenden mensen geschreven staat is dat een mooie stok achter de deur ;)

Weight Watchers artikel #1
Weight Watchers artikel #2
Weight Watchers artikel #3
Weight Watchers artikel #4
Weight Watchers artikel #5.

Enjoy your day!

> Volg jij mij al via Twitter, InstagramFacebook en/of Bloglovin’?

Disclaimer: ik heb van WeightWatchers een online abonnement gekregen om het programma te kunnen volgen en ervaren, maar verder is dit artikel niet gesponsord en deel ik mijn persoonlijke en oprechte ervaring en mening.

Reacties op dit artikel

  • Avatar van Tania
    Reply Tania 26 oktober 2014 at 15:29

    Mmmmm, die chicken nuggets maak ik morgen klaar. Je kan dat volgens mij ook telvrij klaarmaken.

  • Avatar van andrea
    Reply andrea 30 september 2014 at 10:56

    en, vergis je niet, als je veel loopt of oefent, ben je spieren aan het kweken en die wegen meer dan vet! Daarom wordt er ook naar de omvang van een afvallend persoon gekeken, want gewichtsverlies is niet het enige wat er binnenin gebeurt :)
    Hou vol, je bent mijn voorbeeld!

    • Avatar van Desirée
      Reply Desirée 30 september 2014 at 13:13

      Ah, dankjewel Andrea! ^^

  • Avatar van Geertje
    Reply Geertje 28 september 2014 at 09:44

    Er is in ieder geval al bijna 5 kilo af!!! 5 kilo is 10 van die grote pakken blue band boter!!! IS veel hoor!! Wel knap van je dat je zo eerlijk durft te zijn! Gewoon volhouden en er voor gaan, er gaat af en dat is waar het om gaat! Succes!

    • Avatar van Desirée
      Reply Desirée 28 september 2014 at 10:05

      Haha, als je het zo zegt is het echt veel (helemaal als iemand die gruwelt van boter, de gedachte van 10 van die bakken bij elkaar… *kippenvel*). Dankjewel!

  • Avatar van Linda
    Reply Linda 27 september 2014 at 09:47

    Toch vind ik het knap dat je toch weer bijna een kilo bent afgevallen, al begrijp ik heel goed dat je het ook fijn zou vinden als het wat sneller zou gaan. Het recept ziet er lekker uit. Dit keer doe ik met je mee wat het beter water drinken betreft, ik had het goed op de rit, maar het gaat minder goed. Ik wens je heel veel succes voor de komende tijd.

  • Avatar van Kiss & Make-up
    Reply Kiss & Make-up 26 september 2014 at 16:45

    Ik denk de fout die veel mensen maken is denken dat kilo’s er direct afvliegen. Als je twee weken op vakantie vreet als een varken, dan ga je dat niet meteen merken op de weegschaal, maar pas nadien. Kilo’s moeten ‘settlen’. Hetzelfde met vermageren. Enfin, dat DENK ik toch :-) Leuk dat je ons blijf op de hoogte houden in ieder geval! En veel succes nog!

    • Avatar van Desirée
      Reply Desirée 27 september 2014 at 09:01

      Dat klinkt eigenlijk als een heel logische uitleg!

Laat je een reactie, mening of tip achter? :)

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Meer in Eten & drinken, Persoonlijk
homemade banaan amandel yoghurt - Recept | Homemade banaan-amandel yoghurt
Recept | Homemade banaan-amandel yoghurt

Door Sanne - Heerlijk, yoghurt op de vroege morgen! Fris, gezond maar niet te heftig op je maag wanneer je...

Sluiten