Lifestyle Persoonlijk

Personal | The Miracle Morning?

14 januari 2016

the miracle morning
Al vaker heb ik gehoord van wat The Miracle Morning wordt genoemd, vernoemd naar het gelijknamige boek van Hal Elrod. Het zou “one of the most life changing books ever written” zijn, ik hoor en lees er steeds meer over en als liefhebber van boeken over zelfontwikkeling ben ik erg geïnteresseerd geraakt. Na wat uitzoekwerk heb ik een persoonlijk plan opgesteld en hier ga ik komende maandag mee beginnen. Maar dan wel een beetje met mijn eigen nuchtere sausje erover heen gegoten ;)


The Miracle Morning regels
Volgens Hal zou je je wekker elke dag een uur eerder moeten zetten, maak je de avond van tevoren een to do list voor de dag erna, zet je je wekker aan de andere kant van je slaapkamer zodat je niet kan snoozen (dit is namelijk killing voor als je uiteindelijk ècht wakker op wil staan), poets je je tanden, neem je een groot glas water, plens je wat water in je gezicht en begin je vervolgens je dag met de volgende zes stappen waarvan de eerste vijf je elk zo’n vijf minuten van je tijd kosten:

– een minuut stilte met aandacht voor je ademhaling, zie het als een mini meditatie
– een moment voor je dagelijkse affirmaties om even met jezelf door te nemen wat je die dag in grote lijnen gaat doen, wat hierin het belangrijkste is en dat je dit ook echt kàn en gaat bereiken (you are your own limit! – de goeroe-Amerikaans-je-kan-alles-mentaliteit)
– je visualiseert hoe goed je je voelt als je je doelen voor die dag behaald, kijkt naar je vision board (wel eentje maken dus eerst) en zet alles op alles om dit uit te laten komen
– schrijf in je notitieboekje naast je bed waar je dankbaar voor bent, trots op bent en wat je die dag zeker klaar zal gaan spelen
– lees enkele pagina’s in een boek, het liefst eentje met een positieve gedachte erachter zoals een zelfhulpboek want dit motiveert je extra in het behalen van je doelen
– beweeg! Of je nu een korte yogasessie doet of gaat hardlopen, het is belangrijk dat je je lichaam in beweging zet om de dag echt energiek te beginnen en je lichaam wakker te maken.

the miracle morning

Wat belooft The Miracle Morning voor resultaten?
The Miracle Morning klinkt eenvoudig en misschien ietwat zweverig, maar het helpt je je dag energieker en positiever te beginnen wat effect zal hebben op je gezondheid en persoonlijke en zakelijke leven en hoe meer ik erover lees hoe enthousiaster ik word. Normaal gesproken zet je een wekker en sta je op omdat dat moèt, maar hiermee sta je op op een tijd dat je zelf wìl. En dat is toch wel een heel groot verschil wat meespeelt bij je gevoel als je opstaat. Doordat je de avond van tevoren al hebt nagedacht wat je de dag erna allemaal wil doen, sta je zo op met een energieker gevoel en een “bring it on, bitches!” mentaliteit. En dat uurtje extra voor jezelf klinkt als een droom voor mij op dit moment, want ook sport is tenslotte ontspanning en werken aan mijzelf.

Denk er wel aan dat je voldoende slaap krijgt, dit is erg belangrijk. Als je je wekker een uur eerder dan normaal gaat zetten, zorg dan dat je ook een uur eerder naar bed toe gaat.

What’s in it for me?
Waarom wil ik vroeger opstaan? Eigenlijk heel makkelijk: voor meer me time. Ik kom er nu met alle ballen in de lucht houden als het aankomt op moeder zijn (Shae gaat ‘maar’ één dag per week naar de opvang), zelfstandig ondernemer zijn, het huishouden runnen en de sociale verplichtingen (hoe leuk dan ook!) met familie en vrienden gewoonweg niet aan toe om bijvoorbeeld een boek of tijdschrift te lezen, te sporten, eventjes te kunnen zitten en niks doen met een kop thee etc.

the miracle morning

Mijn Miracle Morning
Ik heb er even over nagedacht om mijn eigen Miracle Morning routine uit te stippelen, gooide mijn nuchtere sausje over ‘de regels’ en denk dat ik dit op de volgende manier aan zal gaan pakken.

– Om 06.00u op staan (dit is nu 07.00u) en een minuut ademhalingsoefeningen doen
– tanden poetsen, gezicht opfrissen en een groot glas water drinken
– sportkleding aan voor een rondje in de buitenlucht of sportoefeningen in huis (Zumba, Bokwa, krachttraining, stretchen etc.)
– kort douchen, aankleden en een aantal pagina’s van een boek lezen of eventjes zitten voor een tijdschrift
– de dag doornemen qua prioriteiten en wat ik sowieso gedaan wil hebben
– een frisse everyday make-up aanbrengen
– vervolgens de normale ochtendroutine (Shae uit bed halen en klaarmaken voor de dag, ontbijt maken voor het gezin etc.).

Há! Klinkt natuurlijk geweldig allemaal, maar ik ben wel heel benieuwd of het te doen is en vol te houden is en of ik er echt zoveel energieker van zal worden. Wat ik eruit hoop te halen? Meer energie, meer innerlijke rust, een fitter lijf en een boost in mijn zelfontwikkeling. Of ik dat – en misschien meer – er ook uit zal gaan halen?.. Ik hou je op de hoogte!

Ben jij bekent met The Miracle Morning? Zou het iets voor jou zijn om toe te passen?

Mocht jij het nu ook leuk vinden om de test samen aan te gaan, laat dit dan in een reactie achter met jouw nieuwe schema zodat we elkaar een beetje kunnen gaan steunen en motiveren ♥

Enjoy your day!

Liefs,
Desirée

> Volg jij mij al via Twitter, InstagramFacebook en/of Bloglovin’?

Reacties op dit artikel

  • Avatar van esther
    Reply esther 19 november 2016 at 10:58

    Klinkt super, alleen gaat mijn wekker om half 6,…. Zes uur maak ik mijn dochter wakker, die moet om uiterlijk zeven uur op de fiets zitten naar school. Om half zes maak ik mijn bed op (onderschuifbed, kan ik niet laten liggen) ruim ik de vaatwasser leeg en zorg dat ik zelf gewassen en aangekleed ben. Maar misschien de wekker op 5 uur? Dat half uurtje maakt dan ook weinig uit en als het werkt,…. Ik ga het gewoon proberen.

    • Avatar van Chris
      Reply Chris 9 maart 2018 at 20:47

      Dag lieve allemaal!
      Net pas lees ik jullie reacties. Het is inmiddels anderhalf jaar later….Ben benieuwd of jullie het volgehouden hebben en of het je leven daadwerkelijk veranderd heeft! Ik ben nu “pas” 2 maanden met de Miracle Morning bekend en vraag me af of het vol te houden is. Ik voel me wel al veel sterker, doelgerichter en positiever.
      Hoop iets te lezen van jullie ervaringen na een jaar of wat.

      • Avatar van Desirée
        Reply Desirée 11 maart 2018 at 19:55

        Hi Chris, voor mij persoonlijk heeft het niet gewerkt en bleek het niks te zijn. Ik heb er wel enkele lessen/tips uitgehaald maar echt de exacte morning past niet bij me. Fijn dat jij er wel echt zo positief over bent!

  • Avatar van Lieve
    Reply Lieve 26 oktober 2016 at 06:48

    Ik heb het boeg gevonden in de luchtkaven van Montreal en ben het nu enthousiast aan het lezen
    Ik ben een morgendtype, is voor mij niet moeilijk vroeg op te staan.
    Ben gemotiveerd om de oefeningen toe te passen.
    Vind dit een goede start van de dag
    Lieve

1 2

Laat je een reactie, mening of tip achter? :)

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Meer in Lifestyle, Persoonlijk
kids things
Kids things I love!

De hele baby- en kinderwereld blijft zich maar ontwikkelen en – ook al is Shae alweer bijna twee – ik...

Sluiten