Lifestyle

Met deze 7 tips voel je je in 30 minuten een ander mens

13 februari 2018

feel good tips
Verveel je je, heb je geen inspiratie, zit je in een dipje of weet je gewoonweg echt niet wat je kan gaan doen terwijl je er duidelijk aan toe bent? In dit artikel geef ik je enkele quick fix feel good tips die je in korte tijd kan doen en die je een flinke oppepper geven. En mocht je wat meer tijd hebben dan werk je gewoon het hele lijstje af als een mega schop onder de kont. Enjoy your day! 

1. Pak een vuilniszak en ga aan het uitzoeken. Van je keukenkastjes, koelkast en beautyspullen waarbij je alles wat over de datum is en een beetje funky ruikt weg doet tot aan het uitmesten van je rommellade (we hebben er allemaal zo eentje in huis!) tot aan uitzoeken van kapotte sokken, gepilde, verwassen of niet-meer-passende kleding. Check gewoon even al je kastjes en lades op troepjes die weg kunnen. Hoppa! Het kost je amper tijd maar je zal merken dat het lekker afleidend werkt èn je krijgt er gelijk een opgeruimder huis voor terug.

2. Sluit jezelf op in de badkamer. Lekker drankje erbij, muziekje aan en gaan met die banaan. Scheren, scrubben, maskertjes, uitgebreid douchen of languit badderen, naderhand insmeren, teennagels lakken.. Ik weet zeker dat je je hierna weer even als herboren èn sexy voelt :)

3. Kom in beweging! Of je nu gewoon thuis blijft en los gaat met dansen op muziek, YouTube sportvideo’s erbij pakt of met een DVD aan de slag gaat of naar buiten gaat om een stukje te fietsen, te wandelen of te hardlopen: kleed je om en ga aan de slag. Ik geloof persoonlijk heel erg in ontspanning door inspanning en voel me na een sportsessie – ook al is het er maar eentje van een half uurtje – vaak direct een heel stuk beter. Tijdens het sporten maakt je lijf ook nog eens geluksstofjes aan wat je mentale gesteldheid dus ook nog eens een boost geeft.

4. Neem er een lekkere grote kop thee of koffie bij en bel je moeder, oma, beste vriendin of die vriendin-die-je-te-lang-niet-hebt-gesproken even op. Klets bij, toon interesse in de ander, lach samen, haal leuke herinneringen op.. De tijd vliegt voorbij en het staat zeker garant voor een feel good gevoel.

5. Ga even platliggen en doe gewoon even niks of maak er een ouderwets dutje van. Ben je moe, heb je slaaptekort en/of gebroken nachten? Dit is funest voor je lichamelijke en mentale gezondheid. Ga wanneer het maar kan even een half uurtje liggen. Focus je hierbij op je ademhaling en voor je het weet kom je helemaal tot rust. Persoonlijk heb ik hier wel wat moeite mee omdat ik zo’n almaar-doorwerkend-brein heb (heel vermoeiend!) maar met de gratis versie van de app Headspace begin ik er zowaar steeds beter in te worden.

6. Snuffel Pinterest door voor een lekker recept, haal de ingrediënten in huis en duik je keuken in om het klaar te gaan maken. Wederom heb je zo lekker wat afleiding, het kost je niet teveel moeite en het geeft zo heerlijk veel voldoening als je erna kan genieten van het resultaat. #nevernoteating

7. Wees je eigen cheerleader! We zitten allemaal wel eens in een dipje en we kennen ook vast allemaal het gevoel van Zwelgje uithangen. Niet meer doen hoor! Probeer je mindset om te buigen, pak er een schriftje bij en ga opschrijven wat je goede eigenschappen zijn, waar je trots op bent en waar je dankbaar voor bent. Zo’n simpele schrijfopdracht kan heel therapeutisch werken en geeft je gelijk een tastbare reminder om nog eens door te lezen bij een volgende keer als je in een dipje zit.

Mocht je zelf nog een of meerdere snelle feel good tips hebben, laat deze dan gerust achter in de reacties onder dit artikel :)

Liefs,
Desirée

* Afbeelding via Shutterstock.

Reacties op dit artikel

  • Avatar van Heidi De Winter
    Reply Heidi De Winter 18 februari 2018 at 02:24

    Wat leuke tips! Vooral tip 1 vind ik een goei’ke!

  • Avatar van Mariska
    Reply Mariska 13 februari 2018 at 21:25

    Wat leuk zo’n artikel, kan er wel wat inspiratie uit halen :)

  • Avatar van Michelle
    Reply Michelle 13 februari 2018 at 19:14

    Wat een fijne tips! Even naar buiten, wat frisse lucht en vitamine D ( hallo zon!) doet mij ook erg goed. En af en toe iets leuks voor jezelf te kopen ook. Een soort klein cadeautje aan jezelf. =)

  • Avatar van Bo
    Reply Bo 13 februari 2018 at 14:13

    Als je overdag even wilt slapen en het lukt je om dit in een zittende houding te doen dan zorg je zonder dat je er zelf erg in hebt voor een betere spijsvertering ;-)

  • Avatar van Cindy | Sleutel in de Tuin
    Reply Cindy | Sleutel in de Tuin 13 februari 2018 at 13:20

    Gisteravond was het dubbel feest🎉 En een uur gesport en een uur in bad🎉

  • Avatar van femketje
    Reply femketje 13 februari 2018 at 08:01

    dat opsluiten in de badkamer ga ik vanavond na het werk weer doen, zo hard nodig! :D

    • Avatar van Desirée
      Reply Desirée 13 februari 2018 at 10:23

      Heerlijk he?! Fijn vooruitzicht ook ^^

  • Avatar van Tineke
    Reply Tineke 13 februari 2018 at 07:31

    Rustmomenten voor jezelf zijn heerlijk! Als mijn zoontje overdag op bed ligt ga ik even lekker een uurtje op de bank hangen met een kopje thee erbij. Mobiel even weg en gewoon even niets!

    • Avatar van Desirée
      Reply Desirée 13 februari 2018 at 10:23

      Wat goed van je dat je dan even zo’n rustmomentje pakt, heel belangrijk inderdaad!

  • Avatar van chucky1012
    Reply chucky1012 13 februari 2018 at 07:10

    Hele fijne tips voor als men niet lekker in je vel zit.
    Helaas heb ik geen ligbad anders wist ik het wel.
    Een tukkie tussendoor doe ik weleens.
    Ook heb ik het flink opgeruimd en wauw dat scheelt…
    Alles is goed overzichtelijk.

    Xoxo

Laat je een reactie, mening of tip achter? :)

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Meer in Lifestyle
rugzak basisschool tips
Mama & Kind | Wat zit er allemaal in Shae’s rugzak voor de basisschool?

Daar ging ze dan. Voor het eerst helemaal echt naar de basisschool. Na een maandje met 2 wendagen per week...

Sluiten