Media

Girlboss interview met Willemijn en Liselotte van SMPL skincare

7 oktober 2018

smpl skincare interview
Ruim een derde van alle ondernemers in Nederland is vrouw en er zijn heel veel vrouwen die eraan denken om een eigen bedrijf te gaan starten. Wellicht heb jij hier ook al eens over nagedacht? Of ben je al onderweg maar heb je nog net dat duwtje in de goede richting nodig om er helemaal voor te kunnen/durven gaan? Deze inspirerende vrouwelijke ondernemers gingen je voor! Vandaag aan de beurt: Willemijn Kornelis en Liselotte Wannijn van SMPL skincare, een 100% natuurlijk en Nederlands merk. 

GIRLBOSS

“A woman in control, taking charge of her own circumstances in work & life. Someone who knowns her worth and won’t accept anything less. She is empowering and inspiring to those around her & kicks ass!” – Urban Dictionary

smpl skincare interview

Omschrijf het bedrijf/merk en hoe lang het bestaat.
SMPL bestaat nu iets meer dan een jaar. SMPL creëert 100% natuurlijke huidverzorging die werkt. Eerlijke en transparante producten die de huid optimale verzorging bieden, biologisch afbreekbaar zijn en makkelijk zijn in het gebruik. Door het multifunctionele karakter van de producten zet SMPL zich in voor zo min mogelijk producten in de badkamer. Meer met minder.

Waar komt jullie liefde en passie voor ondernemen en beauty vandaan?
We stapten een paar jaar geleden over op natuurlijke huidverzorging en we waren verrast door het verschil. Onze huid verbeterde aanzienlijk. Onze huid zag er frisser, meer verzorgd en stralender uit. We merkten dat niets onze huid zo kon voeden als natuurlijke producten, maar dat het een flinke zoektocht is om goede, eerlijke en toegankelijke producten en informatie te vinden.

We zijn bijna 6 jaar geleden begonnen met ondernemen. We hebben toen samen online magazine Bebio.nl opgezet. We droomden al jaren om samen iets op te zetten en nu we eenmaal die stap hebben genomen willen we niet meer terug.

Op welk punt besloten jullie om er helemaal voor te gaan en begonnen jullie fulltime te ondernemen?
Vrij snel eigenlijk. Het is moeilijk focus te houden wanneer je er allemaal dingen naast doet. We geloven er in dat we er nu helemaal voor moeten gaan om er een succes van te kunnen maken.

Wat is volgens jullie de sleutel van jullie succes?
Geen idee. Is voor iedereen wat anders denk ik. Maar ons succes zit hem denk ik in dat we iets hebben gemaakt waar we zelf fan van zijn. Onze producten zijn exact wat we misten in de beautybranche. Daarnaast weten we dat het verhaal en de ingrediënten kloppen en echt iets kunnen betekenen. We zijn daarom het meest trots en blij wanneer we mensen hebben kunnen helpen met onze producten. Een grote groep klanten heeft last van huidproblemen en konden nergens anders een oplossing vinden. Zo fijn wanneer wij ze dat met SMPL kunnen bieden.

Waar zien jullie jezelf en het bedrijf over vijf jaar?
Wat we willen is groeien. We zouden ons team graag uitbreiden en een mooi kantoor hebben in Amsterdam waar mensen ook langs kunnen komen om onze producten te proberen. We hopen dat steeds meer winkels zowel in Nederland als internationaal onze producten gaan verkopen en we niet meer weg te denken zijn uit de beautybranche.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Hebben jullie bepaalde taken verdeeld of doen jullie alles samen?
We doen veel samen maar ook hebben we onze eigen taken. We beginnen vaak de dag met het doornemen wat er allemaal moet gebeuren, overleggen waar we tegenaan lopen en verdelen de taken. Daarnaast verzenden we alle bestellingen nog vanuit huis. Het is dus aan het eind van de dag iedere keer weer een race naar het postkantoor.

Wat is het grootste leerpunt uit jullie carrière?
We hebben ons in het verleden wel eens ergens ingestort uit enthousiasme zonder duidelijke afspraken te maken. We waren dan te goed van vertrouwen en dachten dat het allemaal wel goed kwam. Dat heeft wel eens lelijk uitgepakt. We proberen nu alles beter vast te leggen voordat we met een derde partij in zee gaan. Toch blijft dit soms moeilijk, want we starten een samenwerking liever met een kop koffie dan met kleine lettertjes.

Waar kunnen jullie als ondernemer echt niet zonder?
Wij maken veel te weinig gebruik van digitale ondersteuning. Dit staat wel op de to-do lijst want nu we groeien moeten we alle overzichtelijker gaan bijhouden. We zijn echt ‘old school’ en werken met een papieren notitieboek en to-do lijstjes. We hebben wel een online boekhoudsysteem. Dit was wel echt nodig want hiervoor was het één grote chaos.

Wat is het beste advies wat jullie aan andere (vrouwelijke) ondernemers kunnen geven?
Vertrouw op je intuïtie. De keren dat we fouten hebben gemaakt of achteraf graag dingen anders hadden aangepakt, wisten we eigenlijk al van te voren dat we niet op het juiste pad zaten. Bij ons is ‘ergens wel of geen goed gevoel over hebben’ een hele goede reden om iets wel of niet te doen.

–> Voor meer informatie en verkooppunten neem je een kijkje op de website van SMPL.

Reacties op dit artikel

  • Avatar van chucky1012
    Reply chucky1012 7 oktober 2018 at 10:09

    Zo leuk om te zien dat de dames hierboven keihard werken en zo een goed merk hebben neergezet πŸ‘ŒπŸ‘πŸ‘πŸ‘

    Xoxo

Laat je een reactie, mening of tip achter? :)

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Meer in Media
Kitty Smeeten Hands Off My Chocolate
Girlboss interview met Kitty Smeeten

Ruim een derde van alle ondernemers in Nederland is vrouw en er zijn heel veel vrouwen die eraan denken om...

Sluiten