Lifestyle

Gadgetliefde | Aftershokz Trekz Air koptelefoon

1 juli 2019

Aftershokz Trekz Air koptelefoon review
Geen in ear koptelefoon die nooit lekker lijkt te passen, welk formaat plugjes je er ook opzet. Geen over ear koptelefoon die van je hoofd af zakt en te lomp is om mee te kunnen sporten. En vooral wél een koptelefoon met verrassend goed geluid en waarmee je omgevingsgeluid ook nog goed mee blijft krijgen en je dus veilig kan gaan hardlopen of bijvoorbeeld fietsen. Als dit je als muziek (ha!) in de oren klinkt, dan moet je zeker verder lezen. Ik vertel je graag meer over de bijzondere Aftershokz Trekz Air draadloze koptelefoon.

‘Lees ook: Huawei P20 Pro Twilight editie (review).’

Aftershokz Trekz Air koptelefoon review

Aftershokz Trekz Air koptelefoon review

Een koptelefoon die het geluid niet in je oor tot uiting brengt, maar dit doet via je bot? Dit moet je eens uit gaan proberen, want het is een totaal nieuwe geluidservaring. Ik kreeg een aantal weken geleden de Aftershokz Trekz Air koptelefoon toegestuurd om te testen en kan er sinds de eerste ervaring niet stil over zijn. Mind is blown!

De specificaties
De Aftershokz Trekz Air is een superlichte draadloze koptelefoon die nog geen 40 gram weegt, je laadt hem in 2 uurtjes op om vervolgens 6 uur lang muziek te kunnen luisteren, je koppelt hem via Bluetooth eenvoudig met je smartphone en er zit een dubbele microfoon in waardoor je er ook nog eens goed verstaanbare telefoongesprekken mee kan voeren. Hij is gemaakt van titanium wat zeer sterk en buigzaam is, past op ieder formaat hoofd en is IP55 gecertificeerd waardoor hij bestand is zegen vocht en zweet. De bediening werkt heel eenvoudig door middel van een aantal knopjes waardoor je zonder telefoon in je hand het geluid harder en zachter kan zetten en telefoongesprekken aan kan nemen en op kan hangen.

Botgeleid?
Maar het meest interessante van alles is toch duidelijk de Bone Conduction Technology die erin verwerkt zit. Hij geleidt dus niet de muziek via je oren, maar echt via trillingen op je jukbeen/slapen als geluid naar je trommelvlies waardoor je zowel muziek als omgevingsgeluid hoort. En dat is dan weer heel erg prettig als je buiten aan het sporten bent, zoals met hardlopen, wandelen, fietsen, skateboarden etc. Je neemt toch deel aan het verkeer en je hoort zo gewoon fietsen, brommers, scooters en auto’s aankomen, of bijvoorbeeld iemand naar je roepen.

Meer informatie over deze headphones lees je op de website van Aftershokz.

Aftershokz Trekz Air koptelefoon review

Mijn ervaring
Laat ik met de basis beginnen: deze koptelefoon draagt heel prettig en door het lichte gewicht zou je bijna vergeten een koptelefoon te dragen. Ook met bril en/of zonnebril zonder problemen te dragen en bij flink zweten glijdt hij niet van je hoofd af maar blijft goed op z’n plek zitten.

Dan misschien wel het belangrijkste: het geluid! Ik was eerst een beetje sceptisch en dacht dat ik het geluid van de muziek in mijn oren ‘gewoon’ binnen kreeg omdat het geluid door de lucht gedragen wordt en zo mijn gehoorgang binnen kwam. Tot ik de test aanging met vingers – en zelfs oordopjes – in mijn oren. Ik kan er maar niet over uit: wat een bijzondere technologie en een heel eigen ervaring om muziek te kunnen beluisteren. Als je de muziek wat harder hebt staan voel je een lichte trilling op je slapen/jukbeenderen maar bij een normaal volume voel of merk je niks anders aan deze draadloze koptelefoon. En ondanks dat er dus niks ín of óver je oor zit, hoor je duidelijk de muziek en dat ook nog eens in een goede kwaliteit. Mocht ik een nadeel op kunnen noemen, dan is het dat je bij sommige muziekstijlen de bas net even wat minder goed hoort, maar dat is ook weer niet zo erg dat hij de muziek verdoft of vervlakt. Mocht je toch nog een duidelijkere bas willen, dan kan je even spelen met de equalizer van je smartphone voor een voller geluid en betere sound quality.

Ik heb deze Aftershokz koptelefoon bij zowel winkels als opticiens en audiciens zien liggen om uit te kunnen proberen en kan dat zeker aanraden om te doen en zo zelf het effect te ervaren. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. Ik probeer het hardlopen weer op te pakken en ga geen wandeling of run meer naar buiten zonder deze koptelefoon mee te nemen :)

De Aftershokz Trekz Air koptelefoon is verkrijgbaar voor een prijs variërend van €119,95 bij Bol.com, Coolblue en Bever tot €159,00 bij Wehkamp.

–> Kende jij deze variant van muziekgeleiding al? En mocht je een fijne hardloop/wandel playlist kennen, dan lees ik je tip graag! :)

Liefs,
Desirée

* Af en toe maak ik gebruik van affiliate danwel gesponsorde links. Het aanklikken hiervan kost jou niks, maar maakt het voor mij mogelijk van mijn passie mijn werk te kunnen maken en de website draaiende te kunnen houden. Dankjewel!