Media

Business | 3x offline zichtbaar met je online bedrijf

30 juli 2020

offline zichtbaar tips - Business | 3x offline zichtbaar met je online bedrijf
Ik ben van mening dat het, zeker in deze tijden, heel erg slim is om met je online bedrijf ook offline zichtbaar te zijn. Want hoe meer je gezien wordt, hoe meer potentiële klanten je aan kan trekken. Maar, het is wel aan te raden om dit te doen op een manier die bij jouw bedrijf en bij jou past. In dit artikel lees je drie tips voor offline zichtbaarheid die voor bijna ieder online bedrijf eenvoudig toe te passen zijn.

Neem deel aan een markt, festival of braderie

Het klinkt misschien een beetje ouderwets om deel te nemen aan zoiets, maar het is voor veel mensen nog altijd een leuk uitje! Er zijn tegenwoordig heel erg veel festivals, marktjes en braderieën te vinden voor zo’n beetje ieder soort publiek; van sieraden tot aan babyproducten en zelfs banenmarkten en ondernemersbeurzen.

Voorbeeld: heb je een webwinkel in sieraden, dan kan je op zoek gaan naar leuke marktjes, braderieën en festivals die aansluiten bij jouw doelgroep. Zeker nu het langzaam aan weer mag kan je hier de mogelijkheden voor bekijken. En dan niet alleen plaatselijk natuurlijk, aangezien je met je webwinkel mensen door het hele land aan kan spreken. Idee: een leuke goodiebag weggeven aan de eerste 10/50/.. klanten en stop daar naast wat leuks uit je assortiment ook bijvoorbeeld notitieboekjes of mooie gepersonaliseerde pennen in. Iedere keer als iemand hier mee schrijft of de pen uitleent aan iemand anders, komt jouw merk/bedrijf in beeld.

Wees overal zichtbaar

Dit is een tip die heel eenvoudig toe te passen is en overal waar je dan ook komt meer zichtbaarheid geeft aan je bedrijf. Je kan bijvoorbeeld je auto laten bestickeren zodat iedereen die jouw auto ergens geparkeerd ziet staan of langs ziet rijden je bedrijfsnaam ziet. Of laat een mooie softshell jas bedrukken met jouw logo en eventueel op je rug de slogan, zo heb je een fijn jack voor jezelf en wie weet welke potentiële klant je ergens ‘tegen het lijf loopt’. Vaak is het zo dat jij zelf op plekken komt waar ook jouw ideale klant winkelt, wandelt of boodschappen doet.

In de media

Free publicity is een mooie kans om je bedrijf en jouw expertstatus te verhogen. Je kan jouw verhaal op veel manieren in de media brengen en zo komt je bedrijf in één klap bij veel mensen terecht. En omdat dit door iemand anders dan jouzelf ‘naar buiten gebracht’ wordt, schept dat ook nog eens meer vertrouwen. Probeer bijvoorbeeld om jouw ondernemersverhaal te delen of een interview te krijgen in een krant of tijdschrift. Zeker als je hiervoor contact opneemt met de juiste media die aansluit bij jouw doelgroep kan je hier veel winst op het gebied van offline zichtbaarheid uit halen.

Met bovenstaande ideeën vergroot je zonder al teveel moeite je merkbekendheid. Ik geloof heel erg in de kracht van herhaling als het om een merk/bedrijf/product gaat. Hoe meer je je zichtbaarheid – zowel online als offline – vergroot, hoe meer iemand de kans heeft om jouw bedrijf of merk te leren kennen en hoe meer het als een bekende naam zal klinken. En dat geeft dan weer mooie credibility. Succes!

Liefs,
Desirée

*

Reacties op dit artikel

    Laat je een reactie, mening of tip achter? :)

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    More in Media
    Urbanista New York review/ervaring/test
    Gadgetliefde | Urbanista New York ANC koptelefoon

    Ohhhh, ik bén me toch enthousiast over een nieuwe gadget die ik sinds een paar weken in huis heb! Het...

    Close