Media

Gametime | Paper Mario: The Origami King

20 augustus 2020

Paper Mario: The Origami King (review)
Dat ik een liefhebber ben van gadgets, is je zo door de jaren heen vast niet ontgaan. Maar dat ik een groot Nintendofan ben – met vooral een zwak voor Mario games – is iets dat minder vaak voorbijkomt. Van de Gameboy en DS, tot aan de GameCube, Wii, en nu de Switch en zo’n beetje het hele arsenaal aan Mario-spellen wat je maar kan bedenken.. Onlangs zijn we begonnen aan het nieuwste spel van deze vrolijke en goedgesnorde Italiaanse loodgieter uit Mushroom Kingdom, namelijk Paper Mario: The Origami King. En.. Met een kleine verrassing onderaan dit artikel voor de echte Mario-fans!

‘Lees ook: Urbanista New York koptelefoon (review).’

Het verhaal

” Ga met Mario en zijn nieuwe metgezel Olivia op een komisch RPG-avontuur dat je naar alle uithoeken van een papieren wereld brengt in Paper Mario: The Origami King op de Nintendo Switch. Neem het op tegen de origami-koning en zijn flinterdunne leger, werk samen met bijzondere kompanen en leer magische krachten te beheersen op je missie om de wereld te redden.

De kwaadaardige koning Olly heeft prinses Peach in origami veranderd, haar kasteel losgerukt en hermetisch afgesloten met magische papieren linten. Maar vrees niet, want onze besnorde held Mario en zijn nieuwe partner Olivia geven acte de présence!

Reis door de wereld, van bloedhete woestijnen tot woeste zeeën, en rekruteer allerlei bijzondere personages, terwijl je probeert het kasteel te ontdoen van de vervloekte linten en je papieren vrienden redt die in gevouwen soldaten zijn veranderd. Gebruik de verreikende vouwarmen en andere papiertransformaties met behulp van Olivia’s papiervouwkrachten, red degenen die door de hulpjes van de origami-koning gevangen zijn genomen en herstel de vrede in de wereld.

Steek een stokje voor Olly’s plannen door gevechten aan te gaan waarin zowel je tactisch denkvermogen als je puzzeloplossend vermogen op de proef wordt gesteld. Neem het op tegen Olly’s kartonnen krijgers en de enorme eindbazen die onder zijn bevel staan!”

Paper Mario: The Origami King (review)

Review

Vanaf het allereerste moment dat we dit spel aanzetten zaten we beide met een grijns te spelen. En zelfs na al best wat uurtjes spelen verdwijnt die niet. Er worden heerlijk veel woordgrapjes gemaakt, de gameplay is relatief simpel en wordt stap voor stap aan je geleerd en opgebouwd waardoor het spel een natuurlijk verloop krijgt. Tsjah, eigenlijk zoals je van ieder Mariospel kan verwachten en het is dan ook zeker een spel voor bijna iedere leeftijd.

De opgevouwen papieren personages bewegen door een 3D wereld die steeds groter wordt zodra je eenmaal lekker aan het spelen bent. Door middel van allerlei opdrachten kom je steeds verder in het spel; van het zoeken naar verstopte Toads die gered moeten worden, tot aan het volgooien van ‘gaten’ in het spel met papieren snippers, verstopte bijzondere voorwerpen en schatkisten zien te vinden, jezelf toffe én handige accessoires aanschaffen, puzzels oplossen, muntjes verzamelen en gevechten met de bekende vijandpersonages in een ring-arena voltooien.. En zo werk je naar een spannend en strategisch baasgevecht per wereld toe. Kortom; een spel om lekker ontspannen weg te spelen, dat heel verslavend werkt (zo zaten we al meerdere keren tot ver na middernacht door te spelen, omdat we “bijna!” bij een bepaald ‘doel’ waren :) om de georigamiseerde misdaad aan te pakken.

Paper Mario: The Origami King is een spel voor de Nintendo Switch en Nintendo Switch Lite. Verkrijgbaar via onder andere bol.com voor €54,99.

Paper Mario: The Origami King (review)

Extra | Win leuke game-goodies

Ha! Als je helemaal tot hier hebt gelezen, dan moet je vast en zeker een Mario-fan zijn! En voor twee van jullie heb ik een leuke verrassing dat alles te maken heeft met dit spel.. Ik mag namelijk twee setjes met heel leuke game-goodies weggeven. Wil jij hier kans op maken, laat dan een reactie achter onder dit spel met jouw favoriete Mario-game-moment 😊

Liefs,
Desirée

* Meedoen met de winactie kan tot en met zondag 23 augustus 2020, 23.59 uur. De winnaars krijgen na afloop persoonlijk bericht.