Ruim een derde van alle ondernemers in Nederland is vrouw en er zijn heel veel vrouwen die eraan denken om een eigen bedrijf te gaan starten. Wellicht heb jij hier ook al eens over nagedacht? Of ben je al gestart maar heb je nog net dat duwtje in de goede richting nodig om er helemaal voor te kunnen/durven gaan? Deze inspirerende vrouwelijke ondernemers gingen je voor! Vandaag in de Girlboss Interview serie: Hilde Steyvers van Hilla Skincare.
Girlboss
A woman in control, taking charge of her own circumstances in work & life. Someone who knowns her worth and won’t accept anything less. She is empowering and inspiring to those around her & kicks ass!” – Urban Dictionary
‘Lees ook: Gilrboss Interview met Pascalle van Thoor van The Skinz Bouqitue.’
Interview met Hilde Steyvers van Hilla Skincare
Wie ben je?
Hoi! Ik ben Hilde, 28 jaar. Van origine ben ik een (echte) Brabander, maar woon ondertussen ook alweer vijf jaar in Amsterdam. Hier woon ik samen met mijn vriend Fabian en sinds kort onze labradoodle pup Lux.
Kan je meer over jouw bedrijf vertellen?
Hilla Skincare biedt de dagcrème die je zelf samen kan stellen. Op basis van jouw huidtype en persoonlijk aandachtsgebied stel je gemakkelijk zelf de perfecte dagcrème samen. Op deze manier creëer je de dagcrème die zo het hele jaar aansluit op jouw huid en zorgt voor een dagelijks verwenmomentje. Daarnaast kan je ervoor kiezen om gebruik te maken van een herhaalservice, waardoor je nooit meer zonder dagcrème zit! We zijn eind 2020 live gegaan.
Waar komt jouw liefde en passie voor huidverzorging vandaan en wanneer besloot je hier een bedrijf mee op te willen zetten?
Hilla Skincare is ontstaan uit persoonlijke behoeften rondom mijn eigen huidverzorging. Zo was destijds mijn dagcrème al enkele dagen zo goed als op (bloed irritant), maar toch vergat ik steeds om het te halen. In mijn hoofd bedacht ik daarom dé oplossing waardoor ik dit probleem nooit meer zou hebben: een gemakservice waarbij de dagcrème vanzelf geleverd zou worden. Zonder gedoe, gewoon met enige regelmaat weer een nieuwe dagcrème op mijn deurmat.
In mijn hoofd ging ik verder met hoe deze “perfecte dagcrème” er uit zou zien. Zo bedacht ik dat mijn perfecte dagcrème niet één dagcrème kon zijn, omdat mijn huid in de winter vaak anders is dan in de zomer. Zo ontstond het idee van een dagcrème die ik zelf zou kunnen samenstellen. Zo zou ik gemakkelijk de dagcrème aan kunnen passen aan mijn levensfase of aan het jaargetij. Maar het moest ook simpel zijn, want voor míjn perfecte dagcrème zou ik niet eerst uren naar de juiste ingrediënten moeten zoeken.
Ik vulde mijn lijstje aan en besloot zo dat het een hoge concentratie actieve ingrediënten moest bevatten zodat het ook daadwerkelijk iets zou doen voor mijn huid. Daarbij had ik ook een voorkeur voor biologische producten. Met al deze elementen zou ik iedere ochtend een heerlijk verwenmomentje creëren met mijn eigen, persoonlijke dagcrème. Daarnaast vond ik vond het idee van regelmatig wisselen met name ook erg leuk.
Ik begon steeds enthousiaster te worden over deze ‘perfecte dagcrème’ en besloot mijn gedachten op papier te zetten: mijn pitch was geboren. Ik ben vervolgens in gesprek gegaan met mensen uit mijn omgeving. Wat vonden zij van dit idee? Ben ik de enige die gebruik zou maken van de herhaalservice? Hoe ziet voor hen de ideale dagcrème eruit?
Na het ophalen van ontzettend veel waardevolle inzichten en feedback ben ik de juiste partners gaan zoeken die mij hebben geholpen met de realisatie van deze perfecte dagcrème. Hilla Skincare was een feit.
Op welk punt ben je ervoor gegaan om fulltime te ondernemen?
Direct. Zodra ik de knoop had doorgehakt dat ik deze perfecte dagcrème ging realiseren ben ik er 100% voor gegaan. Dat brengt ook risico’s, maar ik geloof erin en daarmee wil ik het ook alle kans geven om een succes te worden.
Wat is volgens jou de sleutel van jouw succes?
Je moet volledig achter je product (of dienst) kunnen staan. Dat is de reden waarom wij bijvoorbeeld gekozen hebben voor een duurdere samenstelling van ingrediënten, maar hierdoor doet het product wél wat het moet doen.
Waar zie je jezelf en het bedrijf over vijf jaar?
We willen groeien! Eerst binnen Nederland, maar daarna willen we ook uitbreiden naar andere landen binnen de EU. Zo willen we steeds meer mensen laten kennismaken met Hilla Skincare en daarmee met de dagcrème die écht bij ze past. We werken zo naar een dagelijks verwenmomentje met ieder zijn/haar persoonlijke Hilla Skincare dagcrème. Daarnaast zou ik het gaaf vinden als we dan ook een nachtcrème lijn hebben uitgebracht.
Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit?
Het leukste vind ik misschien wel dat het niet voelt als een werkdag. Iedere dag is anders en ik ben met veel dingen tegelijk bezig. Ik merk dat ik nu nog vrij veel brandjes aan het blussen ben, erg reactief dus. Dan staat er toch iets niet goed op de website of is er een probleem bij de drukker. Als deze urgent zijn, is dat waar ik mee bezig ben die dag. Daarnaast doe ik nog veel zelf, dus zo houd ik me bezig met social media, online marketing en potentiële samenwerkingen. En, natuurlijk, het inpakken van de pakketjes!
Wat is het grootste leerpunt uit jouw carrière?
Dit was een ontzettende tegenvaller, maar: dat ik niet alles zelf kan. Dit is een valkuil waar ik mij bewust van ben, maar mezelf nog niet altijd voor kan behoeden. Ik vind het namelijk ontzettend leuk om álles te begrijpen en kunnen doen. Maar, soms duurt het daardoor ook 10x zo lang en daar is niet altijd de tijd voor. Of dan krijg ik de basis wel onder de knie, maar is er meer nodig om iets goed neer te kunnen zetten.
Ik moet er dus scherp op zijn dat ik afgewogen keuzes maak tussen dingen waar ik zelf mee aan de slag ga en wat ik beter kan uitbesteden.
Waar kan jij als ondernemer echt niet zonder?
Mensen om mee te sparren. Ik bel regelmatig met mijn ouders (die zelf ook een onderneming hebben) over hoe zij dingen aan zouden pakken in mijn situatie. Daarnaast maak ik alle grote beslissingen samen met mijn vriend. Ik ben veel impulsiever, hij denkt drie keer door. Zo houden we elkaar in evenwicht. Ik heb daarnaast het geluk dat ik veel mensen in mijn omgeving heb die ik vertrouw en die met alle liefde mee willen denken. Voor gevraagd én ongevraagd advies!
Wat is het beste advies dat je aan andere (vrouwelijke) ondernemers kan geven?
Wees niet bang om feedback te vragen. Het is vaak ontzettend confronterend om aan anderen te vragen wat ze van jouw idee of aanpak vinden, maar het is vaak wel waardevol. Wanneer hoor jij liever die cruciale tip: vooraf of nadat alles al is ingericht? Ik vind het zelf ook spannend en doe het nog steeds niet vaak genoeg, maar herinner jezelf dat het vervolgens altijd nog aan jou is wat je met de feedback doet. Succes!
–> Klik hier voor de website van Hilla Skincare voor meer informatie.
–> Klik hier voor een uitgebreid artikel over Hilla Skincare inclusief review van de producten.
Heb jij een eigen bedrijf en wil je dit graag in de spotlight zetten in deze rubriek? Neem dan zeker eens contact met me op! ♥
Reacties op dit artikel
Dit klinkt heel goed….
Fijn hoor om zo een eigen créme ontwikkeld te hebben…..
Een schattige hond.
Ik had de laatste tijd heel veel over dit hondenras gelezen.
Xoxo