Ruim een derde van alle ondernemers in Nederland is vrouw en er zijn heel veel vrouwen die eraan denken om een eigen bedrijf te gaan starten. Wellicht heb jij hier ook al eens over gedacht? Of ben je al gestart maar heb je nog net dat duwtje in de goede richting nodig om er helemaal voor te kunnen/durven gaan? Deze inspirerende vrouwelijke ondernemers gingen je voor! Vandaag in de Girlboss Interview serie: Liesbeth Kleermaker, Miranda Balk en Marieke Hop van Muze, een nieuw Nederlands skincare-label.
Girlboss
A woman in control, taking charge of her own circumstances in work & life. Someone who knowns her worth and won’t accept anything less. She is empowering and inspiring to those around her & kicks ass!” – Urban Dictionary
‘Lees ook: Interview met Paulien Wesselink van O My Bag.’
Interview met de oprichters van Muze skincare
Wie zijn jullie?
Muze is opgericht door Liesbeth Kleermaker (36), Miranda Balk (38) en Marieke Hop (40).
Liesbeth is in 2014 ernstig verbrand en heeft een aantal weken in het brandwondencentrum in Beverwijk gelegen, waar er diverse huidtransplantaties zijn uitgevoerd. Haar gezicht is gelukkig volledig hersteld, maar haar huid blijft gevoelig, droog en is snel vatbaar voor pigmentvlekken. Ze was al jaren op zoek naar de juiste producten die haar huid in balans konden brengen en voorzien van de juiste actieve werkstoffen. Liesbeth is de initiatiefneemster binnen Muze en binnen het bedrijf verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken.
Miranda en Marieke werkten voor Muze bij cosmeticaproducent Cosmetize. Miranda is de ingrediënten-Guru binnen de Muze skincare-lijn en is iedere dag op zoek naar de mooiste, meest effectieve en natuurlijke ingrediënten die elkaar binnen een formule ook nog eens versterken. Er zit dan ook jarenlang werk aan de formules van Muze. “Ik durf met trots te zeggen dat we met Muze het meest natuurlijke en effectieve anti-aging skincare merk ter wereld hebben ontwikkeld!” Marieke heeft zich binnen Muze als doel gesteld om de mooiste duurzame huidverzorgingsproducten tegen een toegankelijke prijs aan te kunnen bieden en is onder andere verantwoordelijk voor de inkoop van alle grondstoffen en verpakkingen.
Kunnen jullie de lezers meer over jullie merk vertellen, hoe het ontstaan is en waar het voor staat?
Muze is een Nederlands merk opgericht door powervrouwen die weten waar ze het over hebben. Na jarenlang succesvol huidverzorgingsproducten te hebben ontwikkeld voor de mooiste nationale en internationale merken ontstond de wens om een professionele huidverzorgingslijn te ontwikkelen die voor iedereen toegankelijk is. Muze is ontwikkeld om gericht huidverjonging en huidverbetering te bieden. Hiermee werd na jarenlange voorbereiding half oktober 2022 Muze officieel gelanceerd en werd er een complete, effectieve en resultaatgerichte anti-age productlijn gepresenteerd. “Natuurlijk kan Muze de tand des tijds niet tegenhouden, maar we kunnen de ouder wordende huid en de wereld wel een stuk mooier maken.”
Mooi om te weten: alle grondstoffen die in de Muze formules worden gebruikt komen bijvoorbeeld van leveranciers die compleet gecheckt zijn op duurzaamheid, verpakkingen worden in Europa gesourced en gemaakt van gerecycled materiaal afkomstig van huis-, tuin- en keukenafval.
Wat is volgens jullie de sleutel van jullie succes?
Ervaring! Wij durven met trots te zeggen dat we met Muze het meest natuurlijke en effectieve anti-aging skincare merk ter wereld hebben ontwikkeld. De resultaten van de skincare producten liegen er niet om. Door de unieke serums, crèmes, toners en gezichtsreinigers te gebruiken, verminder je fijne lijntjes en rimpels, egaliseer je de huidteint en laat je je huid weer stralen. Daarnaast hebben de producten een synergetische werking: door ze samen te gebruiken, verbeter je het resultaat.
Waar zien jullie jezelf en het bedrijf over vijf jaar?
Dat Muze een wereldwijd voorbeeld merk mag zijn op gebied van duurzaamheid, sustainable, schone ingrediënten en technische formules. En daarnaast vooral dat wij veel vrouwen (en natuurlijk ook mannen) hebben geholpen met onze formules om samen de huid te verjongen en gericht resultaten te behalen.
Hoe ziet een gemiddelde werkdag er voor jullie uit?
Op een gemiddelde dag zijn wij natuurlijk druk met het verwerken van orders, beantwoorden van klantvragen. Maar ook zijn we volop bezig met de ontwikkelen voor het uitbreiden van onze productlijn, zoals een zonnebrand. Ontwikkeling van formules kost enorm veel tijd en daarnaast het sourcen naar de juiste verpakkingen etc.
Wat is het grootste leerpunt uit jullie carrière?
Zorg dat je altijd ruimte hebt om te kunnen investeren in de toekomst. Het klinkt heel cliché, maar stilstaan is echt achteruit gaan. Vooral in de wereld waarin we nu leven en de ontwikkelingen keihard gaan.
Waar kunnen jullie als ondernemers echt niet zonder?
Ons team! Rondom Muze hebben we een ontzettend fijn en betrouwbaar team opgezet. Succes bereik je niet alleen, maar samen. Dus het is belangrijk om goede mensen om je heen te bouwen. Denk aan onze leveranciers, fulfilment center, adviseurs etc.
Wat is het beste advies dat jullie aan andere (vrouwelijke) ondernemers kunnen geven?
Doe niks waar jezelf niet 100% in gelooft of achter staat! Wij zijn met Muze jarenlang bezig geweest met het ontwikkelen van de formules, maar zijn niet eerder live gegaan tot alles in de kleinste details klopt.
–> Neem een kijkje op de website van Muze om het gehele assortiment te bekijken.
Heb jij een eigen bedrijf en wil je dit graag in de spotlight zetten in deze rubriek? Neem dan zeker eens contact met me op ♥
Dankjewel voor jullie tijd en de inspirerende antwoorden, Liesbeth, Miranda en Marieke. Heel erg leuk en interessant om te lezen!
Liefs,
Desirée
Volg mij op Facebook en Instagram om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes, persoonlijke updates, behind the scenes en nog veel meer leuks ♥
Reacties op dit artikel
Ik ben wel heel nieuwsgierig geworden naar deze producten lijkt me heel erg fijn