Ruim een derde van alle ondernemers in Nederland is vrouw en er zijn heel veel vrouwen die eraan denken om een eigen bedrijf te gaan starten. Wellicht heb jij hier ook al eens over gedacht? Of heb je nog net dat duwtje in de goede richting nodig om er helemaal voor te kunnen of durven gaan? Deze inspirerende vrouwelijke ondernemers gingen je voor! Vandaag in de Girlboss Interview serie: Mardien Radewalt van Skin for Skin.
Girlboss
A woman in control, taking charge of her own circumstances in work & life. Someone who knowns her worth and won’t accept anything less. She is empowering and inspiring to those around her & kicks ass!” – Urban Dictionary
‘Lees ook: Interview met Naomi Schiks van Huidexpertcentrum.nl.’
Interview met Mardien Radewalt van Skin for Skin
Wie ben je?
Mijn naam is Mardien Radewalt-Brouwer, ik ben 45 jaar oud, getrouwd en moeder van drie kinderen tussen de 14 en 19 jaar. Ik ben co-founder van het Nederlandse huidverzorgingsmerk Skin for Skin en collageenexpert.
Kan je wat meer vertellen over het ontstaan van Skin for Skin?
Skin for Skin is ontstaan vanuit een duurzaamheidsvraag van mijn man, eigenaar van visverwerkingsbedrijf Varia Vis Urk. Bij de verwerking van wildgevangen Noordzeevis met MSC-keurmerk voor o.a. verzorgingstehuizen, horeca, supermarkten en groothandels, bleef er een reststroom over: de vishuid. Die werd eerst weggegooid, terwijl dit juist boordevol waardevolle stoffen – zoals collageen – zit. Zo ontstond het idee voor Skin for Skin. Letterlijk: huid voor huid.
Na het ontwikkelproces brak de testfase aan. Omdat ik zelf eczeem heb, besloot ik het collageen supplement zelf uit te proberen. Mijn gedachte was: baat het niet, dan schaadt het niet. Na een tijdje merkte ik duidelijk de voordelen voor mijn huid. Dat was het begin van ons merk.
Waar komt jouw liefde voor huidverzorging vandaan?
Mijn liefde voor huidverzorging is ontstaan door mijn jarenlange strijd met eczeem. Ik heb altijd van beauty gehouden, maar mijn huid kon jarenlang weinig verdragen. Toen ik merkte hoeveel voordeel het collageensupplement van Skin for Skin gaf, was het een logische vervolgstap om skincare te ontwikkelen. Ik wilde producten die luxe aanvoelen, heerlijk ruiken en tegelijkertijd mild zijn voor de huid. Dat is gelukt! Inmiddels hebben we een uitgebreid assortiment skincare en haircare die effectief, betaalbaar en voor iedereen toegankelijk is.
Wat is volgens jou de sleutel tot het succes van Skin for Skin?
Onze producten doen wat ze beloven. Of het nu gaat om supplementen, skincare of haircare: ze geven resultaat en zorgen tegelijk voor een luxe ervaring door de rijke texturen en heerlijke geuren. Bovendien zijn ze geschikt voor zowel mannen als vrouwen, en voor verschillende huidtypes en -condities.
Waar zie je jezelf en je bedrijf over vijf jaar?
We hopen nog veel meer mensen blij te maken met onze producten en de komende jaren verder te groeien. Misschien zetten we zelfs shop-in-shop concepten op, zodat klanten onze producten zelf kunnen ervaren.
Hoe ziet een gemiddelde werkdag er voor jou uit?
Eerst zorg ik thuis dat alles op orde is na de ochtenddrukte en daarna begint mijn werkdag meestal rond 9 uur op kantoor. Hier werk ik aan de ontwikkeling van nieuwe producten, wat veel tijd kost. Ook hebben we onlangs een nieuwe website gelanceerd waar nog het nodige aan moet gebeuren. Samenwerken en sparren met het team hoort ook bij de dagelijkse routine. We hebben een klein, maar hecht team waarin we elkaar altijd helpen. Geen dag is hetzelfde!
Tussen de middag zijn we, zoals van oudsher, een uur gesloten van 13:00 tot 14:00 uur. Dan eten we warm. Meestal stap ik pas om half één in de auto en soms moet ik nog langs de supermarkt voordat ik kan beginnen met koken. Toch lukt het elke keer weer! Mijn man en kinderen geven me er regelmatig een mini-applausje voor, haha!
Wat is het grootste leerpunt uit je carrière?
Soms twijfel ik aan mijn eigen oordeel, vooral bij onderwerpen waar ik minder kennis van heb. Dan luister ik naar anderen, terwijl mijn onderbuikgevoel eigenlijk iets anders zegt. Inmiddels heb ik geleerd om vaker op mijn intuïtie te vertrouwen. Elke dag leer je weer wat nieuws!
Waar kan jij als ondernemer echt niet zonder?
Op nummer één: ons Skin for Skin team! Samen bereik je zoveel meer dan alleen. Daarnaast is AI een handige tool om ons werk efficiënter te maken. Het voelt soms echt als extra handen binnen het team.
Wat is het beste advies dat jij aan andere ondernemers kan geven?
Volg je eigen pad en blijf trouw aan je normen en waarden. Ondernemen doe je op jouw manier. Wij praten bijvoorbeeld nooit negatief over andere merken, gebruiken geen agressieve verkooptactieken, kopen geen positieve reviews en fotoshoppen geen ‘voor en na’ foto’s om resultaten te faken. Dat past bij wie wij zijn als merk en als team. Blijf authentiek, dan straal je dat ook uit naar je klanten.
–> Neem een kijkje op de website van Skin for Skin om het gehele assortiment aan huidverzorging, haarverzorging en supplementen te bekijken.
Heb jij een eigen bedrijf en wil je deze graag in de spotlight zien in deze rubriek? Neem dan zeker eens contact met me op ♥
Liefs,
Desirée
Heb je vragen over dit onderwerp? Stuur me een berichtje via Facebook of Instagram! Volg me hier ook om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes, persoonlijke updates, behind the scenes en nog veel meer leuks ♥